förlossning...

herregud.

Förlossningen i Uppsala? Ska ja verkligen föda där.

Iaf så började de igår imorse me att ja hade väldiga sammadragningar och hela dagen pågick de. Fast då va dom oregelbundna.

Tills på kvällen, ja klockade dom och dom kom med bara 4-6 min mellan rum. Och dom vart lite starkare än va dom vart innan så ja ringde förlossningen för att höra om detta va normalt. Dom ville att vi skulle komma in så dom fick kika på mig. Sagt åh gjort.

Vi kom in dit ca 20.30... vart omhändertagna av en undersköterska(som ja för övrigt inte gillade) men iaf. hon tog massa blodtryck och urinprov och höll på hit åh dit..

Sen kom en barnmorska, henne gillade ja. Hon satte på massa grejer på magen som mätte sammandragningarna och bebisens hjärtljud. SÅ dom skulle kolla en kurva på bebis.

Men så klart så gick ju denna barnmorska hem sen, istället kom de in nån barnmorska ja inte gillade. Hon verkade helt konstig. Så får ja henne den dagen ja ska föda skriker jag...

Iaf så från kl 22- 23.15 så fick vi vänta på att en läkare skulle komma. Och självklarty så har ju bara akademiska sjukhuset EN läkare på kvällen, och hon va på operation.

När ja låg där så vart sammandragningarna starkare och sen fick jag även en molnande värk nere i magen, de kändes som mens värk.

Och då kände jag att neej, ja vill inte föda nu. Jag är inte beredd på de.. Jag trodde seriöst att de va på gång då.

Men de va de inte, livmodertappen va helt stängd och allt såg fint ut, Dom tog mitt urin och skulle skicka iväg de. De kan va så att ja har nån infektion som gör att sammandragningarna kommer så ofta.

Så..strax före kl 1 va vi hemma. Jag hade då natten innan sovit 3 timmar! Gissa om ja somna som en klubbad säl, och gissa vem som är sjuukt trött idag. Har fortf ont i magen och lite sammandragningar.

Så idag blir de rygg läge i soffan. Jag som skulle jobba, jag som ville jobba idag! Men ikke... imorrn då SKA ja jobba....

Nu ska ja bara ringa min vän Helena och sen bara va i soffan...jag och min dator!

Ha en bra regning onsdag!


Avtryck
Postat av: petra

Usch! Karin hette våran barnmorska som jag hade när jag födde både Elias och Felix, hon är cool! Jag älskade henne:)

2011-09-07 @ 11:50:35
URL: http://exnextdoor.blogg.se/
Postat av: Nadia

Åh stackars =/ Håller tummarna för dig!

2011-09-07 @ 14:43:23
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0