"hon kommer bli mobbad"

 
de slog mig en sak imorse...
 
jag och stoffe har endast ett enda tjej namn som vi är överrrens om, ett gammalt svenskt namn. som klingar bra med Sigge. Men ja är inte riktigt 100 på om ja vill ha de riktigt.
 
I alla fall så kan jag säga att när ja sagt till folk vad de namne är så har varenda en sagt  "hon kommer bli mobbad..."
 
låg och tänkte på de där imorse, barn mobbar inte barn så hårt för deras namn. Barn blir oftast mobbade för att dom har ett avvikande beteende eller utseende. Menar man kan ju va stört cool och härlig och heta Märta, Sture, Olga, Agda osv....
 
dessutom är dessa gamla namn tillbaks så när sigge och denna bebis är stora att gå i skolan så kommer var åh varannan unge heta, hedda, elsa, märta, sigge, Sigurd osv...
 
Så jag vet inte vad nu grundar på att ett barn ska bli mobbad för deras namn? Allt handlar om hur dom klär sig och är som person.
 
Och vi gillar detta namn. Men är inte säkra på om vi vill ha de ens.
 
Nu blir de frulle.
 
Over and out.

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0