B12 brist....

 
 
japp, nåt va fel. de sa ja ju.
 
jag hade jätte dåliga b12 värden. trots att jag dricka minst ett glas mjölk om dagen? Hon sa att oftast så har man dåliga b12 värden om man har järnbrist.. Men mitt järnvärde låg på 120, vilket är jättebra.
 
Så hon visste faktiskt inte varför ja har så dåliga värden? Men de förklarar min trötthet, magont, huvudvärk och illa mående. Men jag fick tabletter som jag ska äta i 4 veckor.
 
Sen vet ja inte..
 
Är de farligt för fostret? Vad gr dom om de inte höjs? Vad fasiken beror de hela på???
 
 

Avtryck
Postat av: Sandra

Det är inte farligt för bebisen att du äter b12 tabletter. Själv får jag injektion med B12 var 12:e vecka för att motverka ev b12 brist. Detta pga en GastricByPass op jag har genomgått. Är gravid i v 25 (24+5).
Om det inte höjs med tabletter så får du antingen större dos att äta & fungerar inte det så får du ampuller som man går till distrikssköterskan så sprutar de in det i skinkan.
Det skriver de ut på recept.

Så det är lugnt! Vet hur många som helst som är opad & äter b12 pga open & har varit/är gravida. Och alla fått fullt normala bebisar :)

Svar: ja menar inte att de skulle va farligt att få medicin för de utan att ha lågt värde.... under min första grav kollades inte nå b12 värde och ja mådde ungefär så här då me :/
ninna

2013-09-03 @ 20:07:38

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0