Träning med min pingla....

 
åh, denna fyrbenta fröken som bor hemma hos oss har verkligen gjort mig STOLT idag.
 
Vi va ute och gick, hon gick jättefint, drog knappt nånting. Annars brukar man fladdra bakom som en vante typ :p
 
Vi tränade lite på att hon ska komma när jag ropar, alltså mkt kontakt! Vi träna på att hon ska stanna när jag säger stanna.
Hon gjorde allt galant. Eller okej inte riktigt galant med de där att lyssna på sitt namn när hon fått syn på nåt roligt. Men övning ger färdighet!
 
Och de är så sjukt kul att träna me henne när de går så här bra!
 
Sen på vägen hem så gick vi förbi ett par nyinflyttade och dom har en schäfer som har ett öga. Han låg i deras bagagelucka som va öppen, och de fanns inge galler eller hundbur och han låg där helt lös. ja vart lite nervös hur detta skulle gå. Han kommer ju äta upp min hund!
 
Men dom båda titta på varann en stund, till slut så fnyste disa till och bara gick...... jag höll på att dö av skratt och vart lite chockad att hon inte brydde sig mera!?
 
Tänk om hon kunde va så här duktig varje dag :)
 
nej så nu när de börjar bli bart på våra vägar så ska ja verkligen lägga manken till att få henne att lyssna, man får köra lite träning blandat med bus och lek så hon tycker de är kul!
 
Nu ligger min disa fisa på golvet helt utmattad :)
 
 
Min Disa fisa <3
 

Avtryck
Postat av: Mli - Nybliven mamma till Elton ♥

Okej, jaa det tar nog ett tag innan man kan gå i normal takt igen då :) flera veckor säger du, jaa.. nu har det ju gått två veckor så det är väl bara att ha gott tålamod då :)

Svar: haha .) tror mitt försvann efter 5-6 veckor... de gick inte fort att gå i början :P
ninna

2013-03-24 @ 21:35:55
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: Mli - Nybliven mamma till Elton ♥

Oj, tar det så länge för vissa :) Nåja, bara att ha gott tålamod då :) Kram!

2013-03-25 @ 12:44:24
URL: http://idamli.blogg.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0