varför lyssnar ni inte??

tittar på efter tio me malou, de handlar om att barnmorskor inte direkt lyssnar och förstår när blivande mödrar inte känner fosterrörelse så ofta som man ska.
 
Fy fan.
 
Är de nån som känner att NÅT är fel så är de väl endå mamman?
 
Först NU har socialstyrelsen reagerat och ändrat i nånting där man SKA känna fosterrörselse varje dag.
 
Jag vill minnas att nån dag innan Sigge kom så fick jag buffa på han rätt mkt för att få igång han han, och vi va inne på förlossningen, och dom sa att allt så okej ut. Så de lugnade ju mig.
 
Men....de förlossningen inte kan se när dom gör ultraljud är om bebisen har navelsträngen runt halsen, vilket sigge hade. Och många andra bebisar har(tyvärr överlever inte många de)
Men... jag är så evigt tacksam att min kropp reagerade och satte igång allt och fick ut Sigge. Hade min kropp inte varnat mig så hade Sigge inte levt idag.
Ja hade vart tvungen att föda ut en död bebis......
De är rätt fachinerade över hur kroppen gör allt för att skydda bebisarna.
 
Men kanske utveckingen kan gå framåt och kan nån komma på nån ultraljuds maskin som gör att man kan se om fostret har navelsträngen runt halsen??
 
Tänk så många liv de kan rädda.

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0