Lördag dag och kväll

idag har vi haft fullt upp.
 
vi startade dagen med en tripp till Ulva kvarn marknad, i spö regnet. Så vi trotsade de med regn skydd och gummistövlar. Och jaa... jag hade lera enda upp till knäna så lerigt va de där!! Fy faan.
 
men de fanns inte så mkt att shoppa. Nog fanns de fina saker men de är ju så dyrt...?
 
Sen drog vi till affären och handlade lite mat, och sen hem och försöka sätta upp tapeten, jääävla skit rusta tapet. Vi kom på när halva väggen va klar att jag och stoffe INTE kan samarbeta med en tapetsering. Så imorrn kommer tapetserings hjälpen hit. Cornelia och Corinne! Dom kan få ta bråket med sin bror istället!
 
Sen nu på kvällen tog jag och sigge ett bad ihop. Och jaa...de va väl sista gången jag badar med han. Att han bajsar när han badar me han är nåt jag inte tyckte va direkt mysigt.....
 
Sen busa vi lite, stoffe drog till affärn igen. Jag la Sigge osm va ap trött.
 
Sigge somna. Och stoffe kom hem och såg alldeles blek ut och skakis.
Vad har du nu gjort fråga ja?
 
Han berätta att rätt nära innan man svänger av gamla e4an för att komma till oss, så mitt från ingenstans så kom de ut ur skogen en stor fet älg!!!
Och ni som följt mig ett tag och känner mig vet vad jag tycker om älgar!
 
Jag höll på att svimma bara ja hörde det! Ja såg framför mig hur JAG satt med i bilen och fick panik!
 
Och jag vet att i våra skogar så är de sjukt mkt älgar, och jag vet inte hur jag skulle reagera om jag såg en älg i skogen när jag går där. Men jag vet hur jag reagerar när jag ser en när jag åker bil! och jag tror att jag skulle va lugnare om jag såg en i skogen. Då kan jag iaf gömma mig lätt i en buske eller nåt :P
 
De är min största fasa att krocka me en älg, så här på hösten är jag extra rädd av nån märklig anledning?
Alltså när de höst och mörkt ute, de tar emot att vilja åka bil ens! Hur ska de inte ta emot när jag själv får körkort.
Fy fan!
jag hatar dessa djur, och jag är sååå glad att min älskling kom hem helskinnad!
 
Men samtidigt som han väjde för älgen, han bromsa och höll i sin mat samtidigt. Dum fan tänkte mer på att rädda sin mat?!
Vem bryr sig om mat från Roobinas?!
 
Nej nu blir de lite lördag mys!

Avtryck
Postat av: Marina - mamma till 5

När vi bodde i Rimbo och jag var på väg hem från mamma en kväll så hade jag Oskar och Lukas med mig i bilen, de var små, det var jätte dimma så det var ingen mening med att ha helljuset på..
Jag började gräva bredvid mig efter fodralet med alla cd-skivor så jag hade inte ögonen på vägen hela tiden..
Precis när vi var på väg upp för en backe så lättade dimman och jag satte på helljuset, tittade på vägen och blev tvungen att tvärnita.. Mitt framför bilen så gick det en fullvuxen älg-jävel!! Alltså verkligen precis framför bilen, det enda jag såg var benen då den var så stor..
Skit vidrigt!! Efter det sitter jag på helspänn i bilen och håller utkik efter de där hemska djuren.. Eller ja, hemska när de är på vägen, i skogen får de väl vara, men vägen ska de hålla sig borta ifrån.. Usch!

Svar: håller fullständigt me! De är därför ja är så rädd när ja åker bil när de är skymmning, mörkt eller dimma. För dom är så pass stora och kan bara helt plötsligt ploppa ut ur skogen mitt från ingenstans! Och man har bra tur att överleva en sån krasch med ett sånt stort djur. Speciellt tjurarna med hornen, dom är ju GIGANTISKA: Nej. Älgar gör sig bäst i skogen eller på en tallrik, för älg kött...de är fina grejer de! Stoffe fick väl igen eftersom han köpte en älg korv igår på marknaden ;) De kanske va just den älgens, som han höll på att krocka med, dens mamma eller bror ;)
ninna

2012-09-01 @ 23:01:37
URL: http://snuttsies.blogg.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0