dessa sjukdomar!!!

ååh, de är ju sååå härliga tider nu.
 
När jag lämnade sigge på dagis imorse så såg jag på deras tavla i hallen där dom skriver information till oss föräldrar, stort och tydligt stod det så fint:
 
"det går scharlakansfeber på förskolan"
 
GAAAAH. Paniken spred sig. En sjukdom!
 
Ja lämna av han, och fort upp me mobilen och google.
 
Jädrar de står att de är MYCKET smittsamt, och de va feber, utslag och de ena och de andra....
Panik.
 
Måtte han klara sig från de!!
 
Jag har varken tid, lust eller ork till att vilja ha han sjuk nu.
 
Men jag vet.... han kommer bli sjuk. Snart. Mycket snart.
Snorig är han ju redan så.
 
Men om han blir sjuk nu under dessa första veckorna så anlitar vi svärmor som får vabba ;) Jag har ju rätt så tur att ja jobbar kvällar, så ja är ju hemma en del timmar om dagarna så de behövs ju inte en barnvakt så långe tills stoffe kommer hem.
 
Nu ska jag passa på att vila innan vi ska hämta han från dagis... de behövs efter nattens bravader....
 

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0