Svälj de ni har och sluta låsas!

 
 
Jag har tänkt massor på en del bloggar jag läser, oftast de bloggar som är skrivna av mammor.
 
Seriöst.... om man skulle läsa alla mamma bloggar, så kan jag sätta min högra hand på attt 85 % av dom gnäller ALDRIG på att livet som mamma är jobbigt!
 
Varför gnäller ni inte trots allt jävel skap ni skriver om hur barnen beteer sig...
 
Är ni för stolta för att visa er svaghet som mamma?! Eller vad...? Alla som är  mammor fattar väl att livet inte är nån dans på rosor ständigt.
 
Och dom mammor som verkligen förnekar i sina bloggar att dom är helt slut körda egentligen, ta er i kragen för de lyser igenom er!
man läser väl mellan raderna....
Om en mamma ska knapra alvedon som de vore godis är de väl nå fel?!
 
Hur kul tror ni att de är att läsa en blogg där mamman skriver att allt är på topp och livet är så härligt, varje dag. varje inlägg.
Kom igen nu...
 
Skäms ni för att gnälla? vad ska hända tror ni?
 
De är inte olagligt att gnälla på att barnet är i trots åldern, barnet sover aldrig, barnet bara bråkar osv.....
 
Varför visa en bild på hur ert liv är när verkligenheten är nåt helt annat!?

Avtryck
Postat av: lena uneteg

Bra skrivet av dig,och jag håller fullkomligt med dig.Kram o lycka till med nya huset.

2012-07-03 @ 07:36:53
Postat av: Eva

Jag har gnällt så jävla mycket... För att det är mycket!! Eller hur?! Sen har endel det mycket lättare... Just nu är typ allt kanon här hemma så jag är skitglad!! :D men man får gnälla.. Det är som sagt inget konstigt med det!

2012-07-03 @ 14:43:47
URL: http://Evasten.blogg.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0