Sjuk stugan...

min lille prins är sjuk!!
 
han kräktes en gång mitt på dagen, jag trodde att de berodde på han fick en burk mat med lite större bitar i.
 
För efter den kräken så va han jätte glad och lekte och hade sig.
 
Sen när stoffe kom hem så åkte vi in till stan, och när vi skulle åka från Jula till Max(driven) så gav jag han en burk yougurt... den smaska han upp rätt fort.
När vi står i kön till driven, så kommer HELA burk innehållet + lite till upp. Han bli rädd, skriker samtidigt som han ska kräkas. De resulterar i att han inte får luft, så han håller på att sluta andas.(jag fick panik) Upp med han fort som attan ur stolen och ut ur bilen. Spyor ÖVERALLT på han och mig...
försöker lugna ner han samtidigt som jag ska torka han. När vi lyckats lugna ner han och han ska till att precis somna i bilen, så kommer de ÄNNU mera upp.
ca 3 gånger till i bilen på g hem lägger han världens kräkningar över hela sig och bilstolen.
 
Tror ni jag va sugen på min Max mat under den bilfärden?
 
Nope!
 
Så direkt när vi kom hem så körde ja in han i duschen, då va han jätte glad och som inget hade hänt.
 
Sen hände de nåt igen, yber grinig och skåll het! 38.7 stannade termometern på. I med en alvedon och nu sover han... kommer förmodligen bli en orolig natt, men de får vi helt enkelt ta!
 
ska tillägga att han vart lite snorig och hostig idag med.
 
Få se om han får åka till sin farmor imorrn, de beror på hur han mår helt enkelt.
 
De va en del i mamma gruppen som också ligger hemma i magsjuka, mår illa osv.. så förmodligen är de nåt skit som går runt just nu!
 
kom att tänka på de att detta är 3 gången Sigge har feber så han blir påverkad av, 3 gånger tycker jag är rätt lite för att vara snart 10 månader :P Dock är de ju bra men!
Men bra att han "lär" sig att vara med barn och vänja sig vid alla baskilusker nu inför dagis! Förstå hur sjuk han kommer bli första tiden på dagis!
 
Mammas lille plutt korv <3

Avtryck
Postat av: Marina - mamma till 5

Usch, stackars liten! ( och du såklart som inte fick njuta av MAX-maten, mmm )
Det finns inge värre än när det blir magsjuka i bilen och man har en bit tills man kommer hem..
Hoppas det går över snabbt och att ni slipper få skiten!

2012-07-20 @ 20:24:21
URL: http://snuttsies.blogg.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0