prästen i byn...

ja, så har prästen vart här me och gått igenom i detalj hur dopet kommer bli. Mer detaljerat än de han sa går nog inte att få.
Herregud!

Detta kommer nog bli bra! Hoppas vi...

Gudmor Carro ska stå me oss och se söt ut och hälla upp vattnet i dop funten, Pappa stoffe får tända ljuuset.. och jag då? Ja jag ska läsa en bön. ooooh, jaaa preciiis de ja ville! Jag som älskar böner.

Ber en bön gör jag bara när allt är riktigt jobbigt, eller om de är nåt jag vill ha. Och då innehåller de inte ett enda ord om varken gud, jesus eller nåt annat.

Men vad gör man inte för sin son? :)

Men.... lite unik blir Sigge.

De är tydligen nåt nytt som dom i Vendels kyrka börjat me. Man får inte längre ett dop ljus när man döps, utan man får en fisk i ett glas...För tydligen så är just en fisk nån symbol för kristendomen.
Så....Sigge blir den första i hela Vendel som får en fisk :P
Vad jag fatta på prästen så va Vendel den första kyrkan i Uppland som börjat me detta.

Men de blir nog bra alltihopa.

Hoppas vi.

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0