ledsen på skit...

jag blir så ledsen, eller är så ledsen just nu!

Vi har lagt ett bud på ett sånt jäävla fint och mysigt hus. Båda vill så gärna ha de, båda känner att de är "vårt" hem. Vi kände oss direkt så hemma där.

Men... självklart ska ju saker och ting vara för bra för att va sant.

Banken.

Självklart ska dom krångla för att jag inte har ett fast jobb, trots att jag efter min mammaledighet får stämpla om jag inte hittar ett jobb.
Men att stämpla och få pengar är ju bättre än ingenting.

Men swedbank skulle ha allt för mkt i handpenning, nästan 100 000 mer än vad 15 % av huset är! Även om jag hade haft dom pengarna då skulle jag aldrigt lagt så mkt på bara en handpenning och endå sitta me ett topp lån.

Nu har vi kontaktat två banker till om låneöfte, den ena sa att stoffe har en kredit som vi måste göra oss av me innan vi får lån där. Vilket är omöjligt för oss. Och den andra banken väntar vi fortf svar från....

Va faaan!

Då blir jag så jävla ledsen, hur fan kan alla andra som har sjuukt mkt mer lån och krediter i grunden få köpa hus hit och dit hur lätt som helst!?? Utan problem.
En del kan sitta me flera hundra tusen i krediter/lån och endå få låna sjukt mkt,...vi har inte ens 50 000 i krediter som vi måste göra oss av me! Innan vi får lägga 15% av handpenning, lagfart och pantbrev!
Och de sura är att dom pengarna har jag. Men...bara för att jag har dom kontant, ja då ska ju självklart nånting krångla!

faan.

Jag är så jävla ledsen, jag(vi) vill verkligen ha de där huset, de är så perfekt för Sigge och hans kommande uppväxt.

De är inte så att jag vantrivs i de hus vi bor i nu, men jag känner inte att de är mitt hem på riktigt. Och tyvärr så kan jag inte bo här när Sigge börjar bli äldre och vill va ute och leka.
Alla tankar om vad som kan hända han pga vägen utanför kommer då!

Jag vet inte vad vi ska göra. Våra drömmar nu bara flyger åt faan. Och alla mina ovänner som läser detta, skratta ni. Skrattar bäst som skrattar sist....

ne, nu ska ja bara sitta här ensam i soffan och slå på depp musik och bara va.

Detta va som en käft smäll idag!


Avtryck
Postat av: Sofia

Kram!!!!

2012-04-25 @ 22:01:27
URL: http://sofiaineast.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0