Lördag morron.

god mororn allihopa!
Här är man uppe före tuppen.

Vaknade vid 6 och va tvungen att gå på toa. Sen var jag vaken...

Lill grodan har sovit jättebra i natt, skönt. För de behövde han.
Han sover fortf som en stock. Stackarn är väl helt slut efter att ha vart vaken i stort sett hela gårdagen.

Nu har ja avklarat morron kaffet och ciggen.
Ska strax börja göra mig iordning, kl 10 ska vi lämna Sigge till sin farmor.

Jag och Stoffe satt ute nyss och diskuterade dagens barnprogram.
När vi va små, på 80 och 90 talet så var det ju så att kl 18 VARJE dag så var de ju barnprogram(bolibompa), och de lärde man sig rätt snabbt. Med de innebar de ju att man hade hela dagen på sig att leka ute, leka me kompisar, göra läxor osv..
Nu för tiden, går de ju barnprogram HELA dagarna på t ex barnkanalen, disney channel osv..
Och sen står de i tidningarna att dagens barn sitter för mkt framför tvn och datan...?
Konstigt när de är barngrogram hela dagarna, och jag vet att vissa föräldrar som säger åt sina barn att inte titta så mkt på tvn på dagarna blir helt hysteriska.
De är som att i dagens läge så ser man tvn/data som en barnvakt.

Och sen då...dagens barnprogram, va är de för skit?!
Jag tycker dom ska införa igen att varje dag kl 18 är de barnprogram som det var förr!
Men ingenting är ju längre som förr :p Tiderna förändras...

Nej nu ska ja kika lite bloggar och sen börja fixa mig.
Ha en super härlig lördag på er!


V 34.
Jag sörjer att ja inte längre kan ha den där tröjan, den är liksom...
väldigt uttöjd :P


Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0