Dop eller inte dop?

ja har tänkt på detta länge, ja enda sen ja kom på att ja ville ha barn :p

Jag själv är döpt, Stoffe med.

Och mina systers alla barn är döpta, och varenda gång ja suttit i den där kyrkan och vart på dop så har ja bara tänkt "ååååh suck, gud hit och gud dit"

Jag är inte troende för fem öre och ja tycker att allt prällen säger är bara bullshit och allmänt tråkigt.
Visst de finns fina psalmer, men endå.

Men nu har ja fått mitt barn och Stoffe tycker de är löjligt att döpa ett barn (de kostar ju pengar.....)

Men ja känner så här att visst de prällen babblar om och va ett dop egentligen står för är bullshit och bara skit.
Men just för att jag har fort mammas moster vid liv(hon är gammal, kanske runt 90) oh hon lever ensam och har ett rätt uttråkat liv.
Men för hennes skull så vill jag döpa Sigge. De skulle va nåt roligt för henne att göra.

Och sen kanske de är roligt med för Stoffes farmor och farfar att se sitt barnbarns barn döpas. Ja vet inte hur mkt odm bryr sig om de men.

Så ja de blir nog ett dop endå för Sigge, om jag får bestämma :p

Men prällen kan ju då ta och sluta babbla skit, om alla sigges bröder och systrar och allt va dom försöker lura i ungen :p

Och om de blir dop... ja då blir de väl diskutioner här hemma om vilken kyrka....
haha!
Alltid ska de vara nåt när de gäller herr Christoffer :p


Avtryck
Postat av: Nadia

Ja, jag har hört att dom ifrågasätter allt, när han/hon blev till m.m - ser inte fram emot det imorn! Hoppas att det gick bra!

2011-11-07 @ 15:26:43
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vi ska döpa våran lilla. Men ingen av oss tror på det som sägs.Vi gör det för att det är fint och båda vi är döpta. Vi har en klänning på min sida som allas namn och år skrivs in och den första som hade den är min faster så det är lite roligt tycker jag att namn och år står i den :P

2011-11-07 @ 15:55:24
URL: http://http://emison.devote.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0