de spööökar i mitt hus..

woooo.

Nånting är de som rör sig nu i detta hus.
Ja inte just nu men väldigt ofta.

Jag känner de. Och de värsta är att väldigt ofta när ja sitter ute och t ex röker, och Sigge ligger inne i barnvagnen och sover. (ja ser alltid till att han ligger i vagnen och helst sover innan ja går ut, om inte stoffe är hemma då) När jag då är ute och jag VET att båda katterna är ute, så hör man hur de går nån i hallen preciiis innanför ytter dörren och sen små steg i trappen.

Förra veckan va nog värst, då var de t om när ja skulle gå upp på natten och ge Sigge mat, så gick jag ner för trappen. Och där på ett trapp steg mitt i trappen, så var trappsteget varmt... precis som att nån stått eller suttit där ett tag. Och katterna låg och sov i soffan när jag kom ner. Men de va riktigt vidrigt.
Men ja reagerade på att de va varmt när jag gick ner, men när jag stod där nere och höll på att värma hans mat så började jag tänkte mer noga på de. Och ca 5 min senare när jag skulle gå upp igen, så var trappsteget fortf varmt. Och denna gång stannade jag upp i trappen och verkligen kände efter, jajjamen, varmt va de.

Ja gick upp efter en stund och matade Sigge, satt på min säng. Ja hör hur de knarrar till i trappen, fortf reagerade ja inte på de. Förrens ja känner att nånting iaktar mig. De blir som kallt bakom mig, fy faaan! De va nog de värsta ja känt i detta hus, ja näst efter de som hände förra sommaren.

Man tänker ju först att man blivit tokig, och försöker hitta alla dessa anledningar till varför de är som de är... men de finns inga.
Varför va ETT trappsteg varmt, när trappen är de kallaste stället i detta hus?!

Vem vill mig nåt? Och vem går i min hall...?

ja ger mig fan på att de antingen är  tanten Serry som växt upp i detta hus, och nästintill dött här me. Eller min farfar.
Nån är de iaf.

Man känner sig mer och mer iaktagen i huset under dagarna, ja blir inte rädd, ja bryr mig faktiskt inte så. Bara dom låter mig vara och inte ställer till me nåt värre så är jag nöjd!
Men ska dom promt vara här, va tyst!


Avtryck
Postat av: sophie

Tusen tack för halsbandet! :)

2011-11-07 @ 22:11:12
URL: http://sophiehs.blogg.se/
Postat av: Kelly

Kan du inte skriva va de va sim hände förre sommar? Älskar att höra sånt :P

2011-11-08 @ 06:09:15
URL: http://kellycresswell.blogg.se/
Postat av: Nadia

Fyfan va äckligt =/ Jag skulle flyttat därifrån på en gång! Modig du är som vågar vara kvar..

2011-11-08 @ 09:18:25
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0