Akademiska in my ass!

Fy faan vilken jobbig dag.

Först läkaren då då om min sjukskrivning. Jo de gick ju iofs bra, blev sjukskriven 50%..

Efter de lunkade jag vidare till jobbet för att lämna in sjukintyget. Så dom nu ska få göra ett nytt schema åt mig.

Sen då...ja då va de akademiskas tur.

Ja vet inte hur jag riktigt ska säga detta för att ni ska förstå. men ja försöker. För de första va läkaren ja skulle träffa 20 min sen.
När ja väl kommit in så hon hälsa och man märkte på en gång att hon va stressad. Jo då, men att hon va super stressad fick ja märka snart. Allt gick så fort att ja själv knappt hängde me.

Sen va de så här sist ja va där(de va inte samma läkare som innan) så frågade jag den läkaren då vad som händer OM vätskan i njurbäckenet skulle stiga. Han svarade mig så här ordagrant- "De gör det inte"

Okej tänkte jag. Antal ml på vänster njurbäckenet då va på 5.2, och läkaren då sa att de egentligen ska ligga under 5 ml. Men att de inte va nå farligt me 5.2. Okej fine tänkte jag.


Och nu då....nu ´på vänster sida låg vätskan på 7,3!!!! ??? Jaha? Okej, de är ju mkt de ökat. Men frågan är då? Har de ökat för att bebisen har växt? Eller VARFÖR har de ökat? Och ni ska nu inte tro att läkaren jag hade idag informerade mig om detta. Ne ne.  Hon hade inte tid, hon va så stressad.

Likadant me prickarna på hjärtat, när hon tittade på hjärtat sa hon: "de tickar på bra" och så gick ohn vidare me den där ultraljuds apparaten. Men då va ja tvungen att påpeka om prickarna, då tittade hon snabbt och sa: "de ser ingen fara ut, de ser fint ut"

Jaha? Alltså prickarna är kvar...

Och jag har fortfarande efter 3 besök INTE fått klarspråk på VAD händer om prickarna på hjärtat är kvar när ja ska föda..?
De enda ja får hära av dessa läkare är, de är rätt vanligt, de är ingen fara, de är inget att oroa sig för, de är inget allvarligt osv....

men om de nu inte är nå fara, va faan ska ja då kollas upp för då? Och de största bekymmret dom har de verkar va om vätskan. Jag är mer orolig för prickarna ja. Va händer om dom är kvar vid förlossning...?

Om vätskan är kvar då vet ja va som händer. De blir antibiotika.

Så denna läkare va helt bombad i skallen.
 
Så imorrn ska jag kontakta avdelnings chefen och berätta att jag känner mig oerhört illa bemött och att ja vill ha en ny läkar tid till en annan läkare. Och den gången SKA ja ha svar på ALLA mina frågor och jag vill inte höra ett etnda svar om att de är vanligt och inget att oroa sig för.

Så idag försvann min tillit till en läkare på akademiska till 50%....Aldrig att ja kommer lita på en läkare till 100%
Kan ja lita på läkaren som sa att vårt barn kommer födas friskt till 99%?? Drog han bara till me nån lägn för att lugna mig då...


Jag känner mig nu tillbaka på ruta ett. Helt tom i huvudet och full av oro.

Varför ska allt hända mig. Jag hade en sån stark känsla i magen att nåt kommer va fel innan jag gickin till läkaren idag, och ja hade rätt. Och dessvärre har ja en sån stark känsla att NÅT kommer hända vid min förlossning...

Ja vet inte va ja ska känna/tycka eller tro just nu.. ja bara är så tom. Jag vill gråta för att ja är så orolig. Och de spelar ingen roll om alla säger till mig att de blir bra osv. Oron sitter i mig endå..

Allt jag vill är att vara lycklig i denna gradivitet till 100%


Men jag kan inte. De går inte.  



Avtryck
Postat av: Elin Wictoria

Hej, tror jag såg dig idag på ackis, var där med min lilla tös.



Tänkte bara berätta att jag tror jag haft samma jävliga sköterska som du, hade oturen att få henne då jag var på mitt tillväxt ul och hon var så stressad och mätte helt galet :/ usch man tappar hoppet helt! Hoppas allt går bra med eran Lill* iaf, det är ju huvudsaken :)

2011-07-26 @ 00:04:11
URL: http://archimedes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta ett djupt andetag gumman.....och oroa dig inte. Självklart vill vi väl att det ska bli ett friskt barn och det tror jag alldeles säkert att det blir.

Vätskan ökar för att barnet blir större.Bebisen mår inte bra av att du oroar dig....och egentligen spelar det ju ingen roll.Slappna av..för hur det än är , så kan vi inget göra om det skulle visa sig vara nåt som inte är bra.Vi kan bara älska den lilla vara hur det vara vill. :)

2011-07-26 @ 09:50:47

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0