vilken grej

ja pratar me en tjej från familjeliv från Uppsala, som oxå är gravid. Hennes BF är 24/12 men de är roligt att byta ord och tankar om vår gradiviteter...

iaf så läste ja hennes blogg och hon skrev nåt sånt smart som ja inte tänkt på men som stämmer.

Ursäkta mig Nadia men ja kopierar ditt inlägg nu ;)

Jag har under dom senaste två veckorna inte bara vaknat för att gå upp på toaletten (man kan verkligen kissa hur många gånger som helst som gravid) utan också vaknat upp mitt i natten, bara sådär och varit klarvaken och sedan inte kunnat somna om på ett tag.
Ganska kul att läsa om hur kroppen förbereder sig för det kommande barnet på alla uppstigningar/blöjbyten/amning o.s.v flera gånger varje natt. Fick detta till min mail idag:

"Har du tänkt på att ditt uppvaknade mitt i natten kan handla om mer än att bara vara kissnödig? Genom att förändra ditt sov- och aktivitetsmönster förbereder sig kroppen på sitt nya liv som mamma. Att vänja sig vid sömnavbrott och att lära sig att svara på kroppens rop på vila och avkoppling är som en testkörning inför det liv som väntar bakom hörnet."



Hur coolt är inte de? de är just va min kropp börjar ställa sig in på nu. Ja vaknar varje natt kl 1 och sen vid halv 4...ska bli kul och se sen om de är nån tid min bebis kommer att vakna på sen ;)

nu blir de film och sen sova...upp tidigt imorrn!
God natt!


Avtryck
Postat av: Nadia

Haha! Jag vaknar också runt halv fyra VARJE natt och är klarvaken! Har inte förstått varför, föräns NU! Läskigt hur kroppen funkar :D

2011-08-06 @ 18:03:42
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0