verkligheten är inte så rolig som den låter.

Ibland önskar man att man kunde leva i en dröm värld.

Men fy, ja vart så arg när ja läste detta. Hur kan man? och framför allt. HUR kan man som mamma bara stå och se på och hålla käften?? Och att dom skulle va påverkade av cannabis har ja vääldigt svårt att tro. Snarare psyk sjuk.
Inte fan blir man så där av cannabis, snarare någon annan drog isf.

Men sjuka i huvudet är dom i alla fall... Stackars pojke.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13450389.ab

Skulle någon lägga så mkt som ett finger på något av mina barn så jaa... jag skulle bli rasande och den människan skulle få veta att han/hon lever...


Sen en annan sak. Ja läste imorse en status på fb utav mina vänner. Ja kopierar statusen:

Just nu spyr jag på mitt j*bl.a. Schema och undrar hur folk är funtade!!! Vrf ha rast i nästan 2 timmar varje dag mitt i lunchen och sedan sluta skit sent som det inte ens går buss till!! Hallå Wilma vilken bra morsa jag känner mig som kommer få lämna dig vid sju och inte hämta dig förns efter fem!!! Kommer somna arg....


Ja strök under de ja mest ville poängtera. Ja svarade denna vän me en kommentar att välkomen till verkligheten.

Sen slog de mig...

FY FAAN. Visst tusen tals svenskar har sina barn på dagis från öppning till stägning, oftast kl 6-16.30.. VARJE vardag.
Jag själv va hos min dagmamma från kl 5.30-16.30 varje vardag.
Och jag minns att under dom timmarna, så hann jag sakna min mamma oerhört mkt, trots att ja hade fullt me kompisar att leka me.
Och tyvärr är de så i dagens läge att man måste jobba heltid för att ha råd att överleva ens. Men.. ja vill inte ha de så.
Ja vill aldrig att mina barn ska vara på ett dagis/dagmamma 10/11 timmar per dag... vilket är 50/60 timmar i veckan. Alltså, jag själv kommer nästan aldrig hinna se mina barn, umgås me dom. För när man då väl är hemma så ska de lagas mat, diskas, tvättas, nattas barn, och ja vette fan. Dagis personalen kommer isf umgås mer me mitt barn i veckan än va jag själv kommer göra.  
Så ne, de blir inge 50/60 timmar i veckan för mina barn. Inte så länge vi klarar oss på våra löner. Och inte så länge barnen är små och väldigt beroende av oss föräldrar.

och denna vän som skrev denna status är ensamstående och pluggar på gymnasiet. Så ja förstår att hon blir upprörd. Tror hennes dotter är 2 år bara så.

usch detta gör mig så upprörd att detta ska tillhöra verkligheten. De slog mig en sak. För nån vecka sen hade Ida och ja en liten diskution, hon tyckte de va djurplågeri att skaffa hund och ha den ute i en hundgård om dagarna eller ha den på ett hund dagis flera timmar per dag. För hon tyckte att om man inte kunde ta hand om hunden på dagarna så skulle man ingen hund ha.
Då måste ju detta med att ha barn på dagis va barnplågeri...? Eller..? Man skaffar barnet och sen låter nån annan ta hand om de. Dagis som dagis.

Och upprörd blir jag!


Nu- vila min krampande vad och fot.

Hej.

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0