jahapp

...de va den powernapen. Ja hann inte ens somna.

nu kanske många av mina läsare inte vet att huset ja bor i är ett mkt gammalt hur. Byggt 1901, tror ja?
så i detta hus spökar de.

Saker försvinner, saker händer, alltid är de nåt. Och ibland bara finns de inte en enda logisk förklaring till de.
Hur mkt ja än försöker komma på en logisk förklaring så går de inte.

Förra sommaren va de rätt mkt i början när ja va ensam hemma här, de va så mkt att ja många gånger och många mornar åkte härifrån. Ja va livrädd.

Nu är de väl tillbaks. men denna gång kan ni ge faaan på att ni inte ska vinna.

I flera nätter/kvällar i rad när ja ska sova eller när ja vaknar mitt i natten, så ligger ja oftast me ansiktet ut mot barnrummet. Många gånger har ja sett bara en svart skugga försvinna ut mot hallen, och de först trodde ja att ja drömde och inte va tillräckligt vaken.
Men de har hänt för många gånger nu, och till och me om ja vänt mig om.
Och för nån kväll sen, så känner ja tydligt hur nån är nära bakom mig, och de va inte katterna eller Stoffe.
Detta är bara en rad av saker som händer i detta hus.

Ibland hör man från övervåningen, (i de rummet som är barnrum nu) hur nån slår på nånting. Alltså nån som hammrar mot nånting. De är äckligt..

Men eftersom ja är så van nu så orkar ja helt enkelt inte bry mig. Tills den dagen ja kommer höra hur nån går i vår trapp när ja vet att ja är ensam hemma, då... då kommer ja avlida! Fortare än kvickt.

Iaf så skulle ja då sätta på nånting att se på så ja kunde somna nu, så de blev "de okända" de gillade tydligen inte "de" som finns i detta hus. För de dröjde inte länge förrens ja hör vääärldens liv, dee låter som de kommer från övervåningen. fast de är under huset. nånting bara springer i  all världens fart. Och ja upp som ett skott för att kolla ut genom fönstret om de springer ut nåt från under huset, men inget.

Så ja går ut för att kolla om de är nåt, men de finns inget under huset.... weird?

antingen va de nåt jääädra stort djur eller så va de nåt annat. Men ja är inte förvånad om de va Serry eller nån.

Serry kallar ja "de" som finns här :p Hon, tanten, hette så som bodde här förr :p och detta är hennes barndomshem..
Tack och lov att tanten är död, och ännu mer tack och lov att hon inte visar sig.... då hon hade käk canser och ingen käke.. hur hon såg ut? Ne de vill ja inte veta...

Avtryck
Postat av: Nadia

Läskigt!!



Det spökar hos oss med!

Niklas trodde mig inte i början, men nu är även han övertygad om det.

Det började med att saker försvann (har fortf inte dykt upp) Nytvättade sängkläder som jag PRECIS burit upp ifrån tvättsugan - borta! Lakan, påslakan, kuddöverdrag - allt! SJUKT!

Sen konstiga ljud, i köket och vargadsrummet (oftast när jag är själv)



Men det läskigaste utav allt. Tv´n i sovrummet.

Slår på sig varannan kväll ungefär AV SIG SJÄLVT ungefär samma tid (notera då att jag även dragit ur kontakten). När jag har kollat runt lite och hört mig för säger medium och dylikt att "ting" som tar kontakt elektroniskt, eller burrar runt i tv/radio o.s.v har en negativ energi.. Gulp..



2011-08-12 @ 14:49:26
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0