Dagens brevbärare må va IQ befriade?

ja iaf dom som delar ut UNT här.

Nu ska ni få höra.

Observera att jag bor mitt PÅ landet. Mitt i skogen. Vi har endast EN granne som har sin brevlåda breve våran.

För de första så har vi våran brevlåda kanske ca 30-35 m ifrån vår tomt gräns, så de är en bit att gå.

Men de står alltså bara TVÅ brevlådor breve varandra. Våran och grannens.

Grannen har märkt upp deras låda med hela familjens namn. Var enda familemedlem står på brevlådan.

Vår lapp har dessvärre trillat bort. Men vi får alltid vår post endå som vi ska.

Så i förra veckan såg jag att UNT(uppsalas tidning) att man kunde få pröva tidningen gratis i 2 veckor. JO, kör till tänkte jag.
Vi brukar börja prenumerera så här inför hösten/vintern. Just för att de är bra att elda me sen :p

Men iaf, så nyss när jag gick till brevlådan så låg de en fin liten lapp utav brevbäraren som delat ut UNT.



Hur skulle ni då tänka m ni såg TVÅ brevlådor framför er, var på den ena brevlådan står de klart och tydligt att någon Marina Eriksson INTE bor där..... alltså, måste de va den andra brevlådan.

DAAH.

Männsikan som delade ut denna må va korkad.

Samma sak i somras, då fick vi en lapp att brevlådan måste sitta minst 1-2 m från tomtgränsen, och 0,5m upp så brevbäraren kan nå lådan....

Okej. Ska vi sätta den 1-2 m från vår tomt gräns så skulle han definitivt inte nå då de är i en väldig brant backe ner.. Och vi har redan en sån pass bit att gå till lådan så va gnäller fanskapena om.

Suck.

Jag blir så less. Trodde de skulle va lättare att bo på landet :p

Avtryck

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0