Brak frukost..



Brak för att vara för mig iaf:p
Men de där brödet som min karl köpte, jag älskar de! skulle lätt kunna äta upp hela limpan :p

Och teét är Russian Earl Grey, faktiskt väldigt gott.

Och ja brukar inte gilla te men, kaffet va slut hemma :( Vet dock inte hur ja ska klara mig idag utan kaffe :(

Annars idag då?
Ja jag är ledig. Ryggen ömmar, fötterna ömmar. så de blir till att bara ta de lungt.

Idag mina vänner är de ett år sen Bacardi va tvungen att lämna oss, Bacardi va min sambos allra bästa vän. Hans hund alltså.
Bacardi fick inte ens bli 4 år gammal :(
Han hade som vetrinären kalla de ett brock i ändtarmen, men jag vette fan om de verkligen stämde. Vetrinären vi va till i Storvreta är den sista ja kommer rekomendera folk att gå till. För de första va de unga tjejer som jobbar där, runt 30.. och hon som "ägde" stället va en ren jävla bitch..
Dom må va utbildade vetrinärer men dom där vette fan va vart dom hitta sin utbildning.
Dom samarbetar med Ultuna djursjukhus, och de säger väl allt? Alla djurägare förstår nog om jag säger att man inte vill ta sitt djur till Ultuna.
Iaf så är de idag ett år sen, vi hade ingen aning om att de skulle ske att han va tvungen att avlivas. Men när vetrinären gav oss(eller Stoffe) två förslag vad som kan hända. De ena va att hon skulle skicka oss till Ultuna för en röntgen och ev operation. Och eftersom han inte hade en försäkrning(eller den hade gått ut) så skulle de "lilla" kalaset gå på ca 40 000:- och de va inte en garanti på att han skulle bli bra.
De andra va: avlivning.

Jag glömmer aldrig Stoffes blick när hon sa de.
Bacardi va hans allt.
Bacardi va Bacardi.
Underbart söt och ur mysig hund!
Lite jobbig dock som skulle skälla på allt och alla och hoppa på en :p

Så stoffe besätmde sig för att låta han somna in...

Om de nu va så som vetrinären sa, ett brock. Så va de bästa för honom att somna in.
Men...undra va en annan vetrinär hade sagt egentligen.

Stoffe bestämde sig för att få hem Bacardis aska i en urna. Så de skulle inte ta så lång tid sa vetrinären.
Kanske 2-3 veckor..
Och nu har ja sån tur att min svägerska jobbar på Ultuna, nånstans, hon tar emot djur som ska brännas(tror jag de va)
Men iaf så hon fick hålla koll på om/när Bacardi skulle komma dit.
Så efter 3 veckor hade han fortf inte dykt upp på Ultuna.
Jag vart förbannad.
och ringde upp vetrinären.
Då säger fanskapet på Storvreta vetrinärklinik att han ligger kvar i deras frys.
Jag vart: URSÄKTA!?? Vad sa du typ..?
fick som förklaring till att dom inte skickat han till Ultuna än va för att dom väntade på att deras frys skulle bli full så de inte skulle bli så dyrt för dom att frakta alla djur.

Åh vilken utskällning dom fick av mig. En jädra utskällning som hette duga.
Jag sa åt kärringen på ren svenska att har vi inte fått Bacardis aska i urnan inom en vecka så kan dom vänta sig en anmälan.
Vi fick han efter 4 dagar....

Så dit går jag aldrig mer igen.

Men gör man så?
De är som att ica inte skulle köpa in mer mjölk för att kyl disken inte är tom än...

Herregud.
Iaf så Bacardi du är faktiskt grymt saknad!



Nu vart de ett jädra långt inlägg här känner jag.
Hoppas ni orkade läsa allt.

Nu- åter till min frukost!


Ha en bra tisdag!


Avtryck
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Så vacker han är! Förstår att han är saknad :( Jag bävar inför den dagen då våra hundar ska gå vidare, även om jag hoppas att det är långt kvar...



Ja, men visst är kudden underbar :) Och vilken fin mage du har!



Kram

2011-08-23 @ 12:15:13
URL: http://elingabriella.se

vill du nåt, skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0